Monday 24 October 2011

...Menyembuh kemandulan akibat gangguan jin....

Mandul di kalangan wanita ada dua jenis. pertama, mandul tabii iaitu Allah s.w.t. menciptakan wanita itu dalam keadaan mandul. Kedua, mandul disebabkan oleh gangguan jin yang tinggal di rahimnya sehingga merosakkan telur dan menghalang proses pembenihan. Ataupun membiarkan subur dan terjadi kehamilan, tetapi selepas beberapa bulan, jin akan mengoyak otot pada rahim wanita sehingga menyebabkan pendarahan dan keguguran. Keguguran yang sering terjadi adalah disebabkan oleh jin.
Ada beberapa langkah yang perlu dilakukan oleh pesakit bagi menyembuhkan kemandulan akibat gangguan jin jin iaitu:
  1. Pesakit perlu mendengar ayat-ayat ruqyah 3 kali sehari.
  2. Membaca ataupun mendengar surah a-Saffat setiap pagi.
  3. Membaca ataupun mendengar surah al-Maarij sebelum tidur.
  4. Bacakan surah al-Fatihah, Ayat Kursi, ayat-ayat akhir surah al-Baqarah, ayat-ayat akhir surah ali-Imran dan muawwizat sebanyak 7 kali pada minyak habbatus sauda’. Kemudian dilumurkan pada dada, muka dan tulang punggung sebelum tidur.
  5. Bacakan ayat-ayat yang sama pada madu lebah asli. kemudia diminum sekali sehari setiap hari sebelum tidur.
Rawatan ini perlu dilakukan selama 3 bulan di samping taat melaksanakan perintah Allah s.w.t. Ini supaya, pesakit termasuk dalam golongan orang mukmin yang disembuhkan oleh Allah s.w.t. dengan al-Quran. Allah s.w.t. menyatakan:
“Dan Kami turunkan daripada al-Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang beriman dan al-Quran itu tidaklah menanbah kepada orang zalim melainkan kerugian.” – surah al-Israk : 82

No comments:

Post a Comment